POS – Point of Sale – materiaal
– Hoe verhoog ik mijn omzet met POS materiaal? –
POS – Point of Sale – materialen, zoals banners, displays en posters ondersteunen de verkoop van producten. POS materiaal verhoogt jouw omzet. Hoe? Dat leggen we graag uit. Want voor veel ondernemers voelt het investeren in POS materialen als extra belasting, waar ze niet direct het voordeel van ervaren. In de huidige tijd moet alles snel en direct zichtbaar zijn. Een online advertentie moet direct leiden tot likes, reacties en verkopen. Maar vergis je niet. POS materialen zijn een waardevolle aanvulling op alle online communicatie.
Welke POS materialen zijn er?
Als je duikt in de mogelijkheden van POS materialen kom je er algauw achter dat er ontzettend veel mogelijkheden zijn. Je ontdekt POS-materiaal waar je zelf misschien nog niet eens aan gedacht had, zoals een op-maat-gemaakt bordspel over jouw merk of een wobbler.
Roll-up banner
Een roll-up banner bestaat uit een voet en een uitklapbare staander met daarin een uitrolbare banner. Makkelijk mee te nemen naar beurzen, evenementen of pop-up stores. Altijd jouw reclame bij de hand om te tonen aan klanten en bezoekers.
Ellipse display
Een ware 3-d blikvanger is een ellipse display. Vouw op locatie de ellipse display uit tot een pilaar, een staand reclamebord, waar klanten letterlijk omheen kunnen lopen.
Toonbankdisplay
De manier om de klant impulsaankopen te laten doen. Op de toonbank staat een display, voorzien van jouw logo, gevuld met jouw producten, tegen een aantrekkelijke prijs. Maar een toonbankdisplay kan tevens de aandacht vestigen op jouw evenement, actie of dienst. Vul de toonbankdisplay met kortingsbonnen, brochures of weggevertjes, zoals pepermuntjes, zeepjes of pennen met jouw logo of slogan erop.
Wobbler
Een wat? Ja, een wobbler. Een wiebelaar. Zo’n in het oog springend merk, actie of product, dat in de schappen bungelt aan een flexibele, transparante strip. Bij de kleinste luchtbeweging wiebelt jouw merk en wordt de aandacht van jouw klant getrokken.
Foldable display
Dé topper onder de POS materialen is de foldable display. Zoals de naam al aangeeft is deze display vouwbaar. Zo’n vouwbare display kun je laten maken in uiteenlopende afmetingen. Kleine displays voor op de balie of grote displays voor deelname aan de beurs of voor gebruik tijdens een evenement. Een vouwbare display kan tijdelijk ingezet worden, maar ook voor langere tijd staan in jouw bedrijf, winkel of restaurant.
Shopmodule
Presenteer jouw producten in op-maat-gemaakte shopmodules. De shopmodule geeft meteen de sfeer, omgeving of situatie weer waarin jouw producten perfect van pas komen. Fietsen in een berglandschap, terrasmeubelen op een knus balkon of diervoeding met tevreden beestjes op de achtergrond; met een shopmodule laat je de mogelijkheden van jouw product zien.
Catalogus, magazine of folder
Al jouw producten, diensten of mogelijkheden aantrekkelijk en overzichtelijk gepresenteerd in een catalogus, magazine of brochure. Geef je klanten in deze online tijd alle ruimte om eens rustig offline te bladeren door een catalogus, magazine of folder. Deze gedrukte media kun je uitdelen, op je kantoor neerleggen, meenemen naar een beurs of evenement of huis-aan-huis verspreiden.
Plafondhanger
Al denk je dat je er niet op let, maar lopend door de supermarkt sla je onbewust de informatie die boven je hoofd hangt op. Kortingen, nieuwe producten of acties? Als ze aan het plafond hangen, heb je het toch opgemerkt. Plafondhangers zijn niet alleen geschikt voor winkels, maar juist ook voor bedrijfspanden, beurzen en horeca. Onopvallend de aandacht trekken doe je met plafondhangers.
Dibond bord
Een opvallend reclamebord, voor binnen- of buitengebruik. Klein of groot; een dibond bord betekent full color reclame die direct in het oog van de klant springt.
Tafelkaart
Terwijl de klant even rustig aan tafel zit, of aan de statafel staat, pakt hij/zij de tafelkaart erbij. Klinkt als een menukaart in de horeca – waarvoor tafelkaarten natuurlijk bij uitstek geschikt zijn – maar niets is minder waar. Juist op beurzen of tijdens evenementen kun jij opvallen bij jouw potentiële klanten door te presenteren wat jij in huis hebt. Of het nu gaat om een festival dat je organiseert, een overzicht van jouw diensten of een kleine greep uit jouw assortiment; met een tafelkaart als POS materiaal trek je de aandacht van een groot en divers publiek.
Vlag / beach-vlag
De vlaggen wapperen je al tegemoet. Hier moet je blijkbaar zijn! Vlaggen en beach-vlaggen, bedrukt met jouw logo, nodigen uit. Plaats de vlag of beach-vlag voor jouw stand op de beurs, voor de ingang van jouw bedrijf of verwelkom klanten in jouw restaurant.
Standbouw
Deelnemen aan de beurs op een opvallende manier kan lastig zijn. Iedereen heeft immers dezelfde standaard beursstand. Met een unieke stand val je op. Dat betekent niet dat jouw stand veel groter moet zijn dan de andere standhouders, het betekent juist dat jouw standbouw nét even anders moet zijn. In jouw stand gebeurt het. Bijzondere effecten, een cosy sfeer of juist een open boek; laat je stand eruit springen en kies voor standbouw-op-maat. Bezoekers aan de beurs vergeten jouw stand in ieder geval níet.
Bord-, kaart of gezelschapsspel
Een bordspel, kaartspel, gezelschapsspel of dobbelspel; ontspannend om te spelen of juist leerzaam met een educatieve insteek. Laat van jouw merk of onderneming een spel maken. Perfect als cadeau voor nieuwe klanten, geweldig om uit te delen op beurzen en evenementen of om weg te geven als eindejaars- of jubileumcadeau. Het is zelfs mogelijk spellen-op-maat in chocoladevariant te laten vervaardigen!
Waarom POS materiaal inzetten?
POS materialen zijn er in vele soorten en maten, maar ze hebben een ding gemeen: je trekt direct de aandacht van de klant. Van een toonbankdisplay, waarin jouw producten opvallend gepresenteerd worden tot een wapperende beach-vlag bij de ingang van jouw winkel; jouw merk, product of dienst valt meteen op. POS-materialen kunnen klein en subtiel zijn of juist opvallend en groot, maar ze beïnvloeden voor een groot deel de beslissingsfactor bij de klant. Voor ondernemers, groot of klein, hebben Point of Sale materialen dus vele voordelen:
1. Met POS-materialen communiceer je over jouw product, onderneming of merk
Laat jouw klanten weten waarom jouw product uniek is, waar jouw onderneming voor staat of welke voordelen jouw merk heeft.
2. Met POS-materialen stimuleer je de koopimpuls
Jouw product, onderneming of merk springt in het oog, want het staat in een opvallende shopmodule, wordt aangeprezen met een kleurrijke wobbler of krijgt extra aandacht door de bijgeleverde folder.
3. Met POS-materialen vestig je extra aandacht op jouw (nieuwe) product, dienst of merk
Een betere promotie voor jouw product, dienst of merk is er niet. Een kleurrijke brochure laat de klant zien wat je allemaal in huis hebt, een banner geeft in een oogopslag de voordelen van jouw product weer en een display met folders over jouw merk wekt vertrouwen bij de klant.
4. POS-materialen vergroten de naamsbekendheid van jouw onderneming of merk
Hoe vaker je een merk voorbij ziet komen, hoe beter het blijft hangen. Onbewust zijn klanten geneigd eerder voor een herkenbaar en betrouwbaar merk te kiezen. Met POS-materialen geef je jouw producten of diensten net dat extra zetje en gaan – potentiële – klanten jouw merk herkennen.
5. Met het inzetten van POS-materialen vergroot je je omzet
Van banner tot brochure, je vergroot je zichtbaarheid. En juist door met jouw onderneming boven het maaiveld uit te steken en zichtbaar – dus vindbaar! – te zijn, bereik je meer klanten.
POS materiaal laten maken
Hopelijk hebben we je kunnen inspireren om ook POS materiaal in te gaan zetten voor jouw onderneming. Bij Breedbeeld Communicatie laat je eenvoudig en tegen een voordelig tarief jouw POS materiaal maken. Wij nemen het hele proces van A tot Z uit handen. Jij vertelt welk POS materiaal je wenst; wij ontwerpen en produceren het. Laat Breedbeeld Communicatie jouw POS-materialen maken zodat de wereld kan zien wat jouw bedrijf in huis heeft!